Bestillingsforespørsler uten betaling på nett
Formål: Noen butikker foretrekker å ikke håndtere betalingene på nettet, men heller motta alle nettbestillinger som forespørsler og behandle resten av bestillingsflyten manuelt. Denne flyten kan også brukes hvis du venter på at betalingsgatewayen skal godkjennes eller aktiveres og ønsker å ta nettstedet i bruk før gatewayen er satt opp.
Hvordan er brukerflyten for en butikk med bestillingsforespørsler på nett?
Kunden legger inn en bestillingsforespørsel
Kunden kan bla gjennom nettstedet, se tilgjengeligheten, klargjøre handlekurven og gå videre med bestillingsforespørselen.
Brukeren vil motta en automatisk e-post med innholdet i forespørselen
Behandling av forespørsler fra Admin
En administrasjonssjef må gjennomgå forespørselen, og hvis bestillingen aksepteres, settes statusen til Bestilt. Viktig merknad: I dette øyeblikket vil bestillingen bli ansett som bestilt, og ingen andre kunder kan overbooke disse produktene
Kunden mottar bekreftelse på e-post
Administrasjonssjefen må utløse e-postbekreftelsen fra bestillingssiden. Klikk på Handlinger ▸ Send bekreftelse
- Merk: Hvis du trykker på "Send bekreftelse" mens statusen fortsatt er Forespørsel i Admin, vil brukeren motta den samme Forespørsel-e-posten på nytt, som en andre kopi. Det er viktig å huske å endre status til Booked først, hvis bestillingen er akseptert