Hvordan konfigurerer jeg flere språk?

Ønsker du å åpne virksomheten din for internasjonale kunder? Da er det viktig å tilby tjenester og produkter på andre språk enn det lokale!

  • Brukerne dine vil kunne bytte språk på det offentlige Shop-nettstedet som de ønsker
  • Når flerspråklig support er aktivert, vil plattformen oversette alt standardinnhold automatisk. Vi støtter: Norsk, engelsk og svensk som standardspråk for øyeblikket, og flere språk vil komme snart. Merk at du fortsatt kan tilpasse innholdet til bedriftens behov via Admin > Innstillinger > Statisk tekst-funksjonen som før.
  • Valutaformatet for nettstedet ditt kan også justeres slik at det passer til lokale eller forretningsmessige behov (les mer her)

For å aktivere denne funksjonen, vennligst kontakt: support

Hvordan fungerer flerspråklig support på administrasjonssiden?

Når flerspråklighetsfunksjonen er aktivert for nettstedet ditt, vil du finne språkflaggene på følgende moduler i administrasjonspanelet:

  • Produkter
  • Produktkategorier
  • Aktiviteter
  • VANLIGE SPØRSMÅL
  • Nettbutikk (gå til Admin > Innstillinger > Statisk tekst)
  • Personvernerklæring, Vilkår og betingelser, Om oss, Informasjon

For innhold som skal settes inn (f.eks. produktdetaljer, kategorier, FAQ) når du har plassert tekstene på ett språk, klikker du på flagget til det andre språket, og du vil se de samme tomme tekstboksene som skal fylles med det oversatte innholdet.

Se et eksempel på manglende tekst som ikke finnes for et valgt språk:

Når du redigerer innholdet, vises den samme språkvelgeren på alle innholdssider som support flerspråklige elementer. Nedenfor ser du et eksempel for Admin Product-siden:

Trenger du fortsatt hjelp? Kontakt oss Kontakt oss