Slik endrer du en bestilling
I denne artikkelen lagrer systemet en oversikt over ordreendringer i sin egen historikk.
Trinn 1: Finn ordren som skal endres, og åpne den
- Gå til administrasjonssiden og klikk på "Ordrer" i menyen til venstre. Da vil du kunne se alle bestillingene dine. (Se bildet nedenfor).
Trinn 2
- Velg rekkefølgen du vil endre fra menyen, og klikk deretter på "Penn"-knappen for å se hvilke alternativer du har. (Se bildet nedenfor).
- Nedtrekksmenyen som vi ser på bildet, gir deg tre valg for å endre rekkefølgen.
- Forandring
- Endre hele ordren: antall, tid, varianter og leveringssted/-metode. Husk at du ikke kan endre historiske bestillinger, bare flytte bestillinger fremover i tid.
- Oppdater ordrelinjen
- Gjør det mulig å endre produktnavn, enhetspris, lager-ID og statuser.
- Avbryt
- Avbestilling og frigivelse av utleieenheten.
Vær oppmerksom på at når du legger til nytt tilbehør til produktet ditt, må du fortsatt bekrefte de gjeldende utleiedatoene. Dette er fordi "Endre" kan brukes til å endre både dato, antall enheter og legge til/trekke fra tilbehør samtidig.
- Etter den oppdaterte bestillingen vil du se den opprinnelige bestillingen i grått og erstattet av en ny bestilling i grønt. Reservasjonen av lagerbeholdningen har også blitt oppdatert.
Basert på den nye bestillingen foreslås også en ny betaling (via funksjonen for betaling/ekstra kostnader eller annen betalingsmåte).
- Total pris
- Den totale prisen for den nye bestillingen.
- Veiledende pris
- Foreslått utestående pris for ny ordre - minus opprinnelig ordre.
- Totalt betalt
- Totalt utbetalt beløp.
- Forslag til betalingsanmodning
- Foreslått betaling.
Endring av varianter i en bestilling
- Klikk på pennen lengst til høyre.
- Klikk deretter på Endre.
Velg ønsket variant, og klikk deretter på "oppdater" for å oppdatere ordrelinjen
Ekstra merknad:
Hver bestilling som får bestillingsstatus: Bestilt
endres manuelt av administratoren, vil ikke motta en e-post automatisk.
Hvis du vil sende en e-postbekreftelse til en kunde hvis status er endret av administratoren, finnes det et alternativ for å gjøre det:
1. Gå til bestillingen
2. Klikk på "Handlinger" (øverst i høyre hjørne)
3. Velg "Send bekreftelse"