Slik angir du faste varigheter for bestillinger

Hvis du har et tjenesteprodukt, er det ofte nyttig å angi en fast bestillingsvarighet for det, slik at butikkbrukeren ikke trenger å angi sluttdato eller -klokkeslett for bestillingen når han eller hun surfer eller legger inn bestillingen. Her er noen eksempler:

  • Booking av en interiørarkitekt i nøyaktig 1 time
  • Tilgang til badstue i nøyaktig 2 timer
  • Bestilling av sykkelservice i 1 time

Hvordan setter man det opp?


  1. Admin Product-siden, i menyen til høyre, finner du "Fast bestillingstid", som du kan slå på. Når dette er gjort, vises en tidsvelger under den. Der kan du angi hvor mange minutter du vil at arrangementet skal vare
  2. Merk: Varigheten skal være de innstilte returtidene for din butikk (kanal) som brukes av dette produktet
  • Eksempel: En bruker ønsker å bestille en sykkelreparasjon på 1 time fra kl. 10.00. Den faste bestillingsvarigheten for et slikt produkt bør settes til 60 minutter. For at dette skal kunne bestilles, må systemet ha satt returtider som samsvarer med disse tidene. I dette tilfellet bør forhandleren (minst) ha satt en returtid til kl. 11:00, slik at sluttiden for "Fast varighet" samsvarer med "Returtid". Ellers vil ikke bestillingen gå gjennom.
  • Hvis tjenesten varer i 90 minutter, må forhandleren angi returtider også for halvtimer, slik at en bestilling mellom 10:00 og 11:30 vil ha en tilsvarende returtid kl. 11:30.

Du kan angi returtider for butikken din under Innstillinger -> Kanaler -> Klikk på kanalen/stedet -> Nederst på siden kan du angi hente- og returtider

Hva ser Shop-brukeren?

På Shop-produktsiden vil kundene dine da bare velge startdato og -tidspunkt for denne produktbestillingen. Du kan også vurdere å endre standardteksten fra "Pick-up" til "Start" ved å bruke Admin Settings -> Static Text editor.


Relatert artikkel for servicebestillinger:

Hvordan varsle personer om at de har blitt booket

Trenger du fortsatt hjelp? Kontakt oss Kontakt oss