Sette opp SSO med Microsoft Entra ID

Denne veiledningen forklarer hvordan du konfigurerer Microsoft Entra ID (tidligere Azure AD) slik at brukere kan logge inn via SAML SSO (via Auth0) i Sharefox Shop-applikasjonen din.

Følg trinn 1 - 3 nedenfor for å konfigurere Microsoft Entra ID-kontoen din for tilkoblingen.

Hvis du ikke har en Auth0-konto, følger du trinn 4 for å dele den nødvendige konfigurasjonen med vår Support. Ellers bruker du de samme parameterne når du setter opp din egen Auth0-konto.


Trinn 1: Logg inn på Microsoft Entra

  1. Gå til Microsoft Entra-påloggingssiden
  2. Logg på eller registrer deg med Microsoft-kontoen din.

Trinn 2: Opprett en bedriftsapplikasjon

  1. Gå til menyen til venstre:

    Applikasjoner > Bedriftsapplikasjoner

  2. Klikk på + Ny applikasjon.

  3. På neste skjermbilde velger du Opprett din egen applikasjon.
  4. Skriv inn et navn for applikasjonen (f.eks, Auth0 SAML SSO ).
  5. Velg det tredje alternativet:

    Integrer andre applikasjoner du ikke finner i galleriet (ikke-galleri).

  6. Klikk på Opprett.



Trinn 3: Konfigurer SAML-innstillinger

Når applikasjonen er opprettet:

  1. Gå til Single sign-on-delen.

    Velg SAML.

    Klikk på Rediger under Grunnleggende SAML-konfigurasjon.

    Fyll ut følgende felter:

    • Identifikator (Enhets-ID)

      Du kan angi en hvilken som helst unik verdi (f.eks. AUTH0-ID-) - den må bare være unik innenfor Entra-leietakeren din.

    • Svar-URL (URL for Assertion Consumer Service)

      Dette vil bli levert av teamet vårt. Be om det hvis du ikke har mottatt det ennå.

  2. Lagre endringene dine.

Trinn 4: Send oss følgende informasjon

For å fullføre integrasjonen på vår side, trenger vi følgende informasjon fra deg:

  • Primært domene

    Gå til Hjem > Oversikt, og kopier deretter primærdomenet ditt.

  • Klient-ID (applikasjons-ID)

    Naviger til:

    Programmer > Appregistreringer > Alle programmer,

    velg applikasjonen din, og kopier applikasjons-ID-en (klient-ID-en).

  • Kundehemmelighet
    1. Gå til Sertifikater og hemmeligheter i samme program.
    2. Klikk på + Ny klienthemmelighet.
    3. Angi en beskrivelse og utløpsdato.
    4. Klikk på Legg til, og kopier deretter verdien umiddelbart - dette er den eneste gangen den vil være synlig.

Send oss følgende kopierte verdier:

  • Primært domene
  • Klient-ID
  • Kundehemmelighet

Vent deretter på at Support vårt skal bekrefte konfigurasjonen.

Trenger du fortsatt hjelp? Kontakt oss Kontakt oss