Ukentlig bufferutvidelse
Bruk denne innstillingen til å forlenge buffertiden (Lead eller Lag) automatisk i henhold til en ukeplan. Dette er ideelt for å unngå vedlikeholds-, rengjørings- eller klargjøringsoppgaver på dager der personalet ikke er tilgjengelig (f.eks. i helgene).
Merk: De grunnleggende buffertidene (Lead / Lag) gjelder fortsatt. Hvis en utleie overlapper "bufferforlengelsesintervallet", vil bufferen forlenges tilsvarende.
Slik fungerer det
Du definerer et bufferforlengelsesvindu, f.eks. fra fredag kl. 17.00 til mandag kl. 07.00 (i Admin → Innstillinger → Kanaler → Plassering)
(Du kan velge hvilken som helst startdag/tid og sluttdag/tid i uken)

- Når du sjekker tilgjengeligheten eller etter at en leieordre er lagt inn, beregner systemet dette:
- Standard lead buffer (før pickup) og lag buffer (etter retur)
- Hvis en av disse bufferne krysser det definerte ukentlige forlengelsesvinduet, vil bufferen strekkes ut for å dekke den "utilgjengelige perioden".
Eksempel:
- Base Lag Time-buffer (etter tilbakelevering av leie) = 2 timer
- Utleien avsluttes fredag kl. 21:00
- Ukentlig forlengelse definert: Fredag 17:00 → mandag 07:00
- Etterslepet på 2 timer overlapper fullt ut med forlengelsesvinduet, slik at bufferen forlenges til mandag 09:00
Den justerte bufferen vil være som vanlig:
- Påvirker tilgjengeligheten for kundene (forhindrer bestillinger som kommer i konflikt)
- Være fullt synlig i Admin Schedule
Hvis en bestilling ikke krysser den ukentlige forlengelsesperioden, gjelder basisbufferen.
