Ukentlig bufferutvidelse

Bruk denne innstillingen til å forlenge buffertiden (Lead eller Lag) automatisk i henhold til en ukeplan. Dette er ideelt for å unngå vedlikeholds-, rengjørings- eller klargjøringsoppgaver på dager der personalet ikke er tilgjengelig (f.eks. i helgene).

Merk: De grunnleggende buffertidene (Lead / Lag) gjelder fortsatt. Hvis en utleie overlapper "bufferforlengelsesintervallet", vil bufferen forlenges tilsvarende.


Slik fungerer det

  1. Du definerer et bufferforlengelsesvindu, f.eks. fra fredag kl. 17.00 til mandag kl. 07.00 (i Admin → Innstillinger → Kanaler → Plassering)

    (Du kan velge hvilken som helst startdag/tid og sluttdag/tid i uken)


  2. Når du sjekker tilgjengeligheten eller etter at en leieordre er lagt inn, beregner systemet dette:
    • Standard lead buffer (før pickup) og lag buffer (etter retur)
    • Hvis en av disse bufferne krysser det definerte ukentlige forlengelsesvinduet, vil bufferen strekkes ut for å dekke den "utilgjengelige perioden".

Eksempel:

  • Base Lag Time-buffer (etter tilbakelevering av leie) = 2 timer
  • Utleien avsluttes fredag kl. 21:00
  • Ukentlig forlengelse definert: Fredag 17:00 → mandag 07:00
  • Etterslepet på 2 timer overlapper fullt ut med forlengelsesvinduet, slik at bufferen forlenges til mandag 09:00

Den justerte bufferen vil være som vanlig:

  • Påvirker tilgjengeligheten for kundene (forhindrer bestillinger som kommer i konflikt)
  • Være fullt synlig i Admin Schedule

Hvis en bestilling ikke krysser den ukentlige forlengelsesperioden, gjelder basisbufferen.

Trenger du fortsatt hjelp? Kontakt oss Kontakt oss