Hvordan angir jeg stedsnavn og egenskaper?

Med Channels-funksjonen kan du administrere leveringskanaler og stedsegenskaper for hvert sted butikken din har konfigurert.

Du har evnen til å tilpasse deg:

  • Grunnleggende informasjon om plassering, for eksempel navn, adresse og kartkoordinater
  • Ytterligere beskrivelser som er nyttige for brukerne (valgfritt) med tips som "for leie utenom åpningstidene, ring telefonnummeret vårt"
  • Innstillinger for mapping av lokasjonslager (f.eks. to lokasjoner som deler samme lagerbeholdning)
  • Åpningskalender og tider for henting og retur
  • Visningsalternativer for brukere, i tilfelle virksomheten din har flere lokasjoner, f.eks. sortering av lokasjoner, gruppering (f.eks. i regioner), visuelle ikoner for separate leveringskanaler (f.eks. hjemlevering)

Hvor kan jeg se stedene som er konfigurert for butikken min?

For å se de konfigurerte stedene dine, gå til Admin ▸ Innstillinger ▸ Kanaler


En liste over steder som allerede er forhåndskonfigurert for butikken din, vises

Du kan bruke pennknappene til å redigere egenskaper på kanalnivå eller stedsnivå.

Merk: Butikken din leveres forhåndskonfigurert med et sett med lokasjoner. Hvis du ønsker å legge til nye lokasjoner, kan du kontakte Customer Success-teamet.


Hvordan justerer jeg grunnleggende informasjon om butikkens plassering?

Klikk på et bestemt sted for å oppdatere egenskaper som navn, adresse eller kartkoordinater.

  • Visningsnavn: Dette vil være det synlige navnet som nettbutikkens brukere vil se
  • Kartkoordinater: For å sette opp kartkoordinater anbefaler vi at du bruker en karttjeneste som Google Maps for å identifisere en kartplassering og kopiere og lime inn verdiene for breddegrad og lengdegrad (kommaseparert). Dette vil plassere posisjonen din på kartet som er synlig i nettbutikken din (hvis kartalternativet er aktivert)
    • Merk: Hvis du har satt opp flere lokasjoner med samme koordinater, vil bare én av dem vises i butikken. Grunnen til at dette skjer, er for å filtrere bort kunstige doble lokasjoner som "Lokasjon A henting" og "Lokasjon A hjemlevering".

Hvordan justere kalenderen og hente- og leveringstider?

For å oppdatere åpningskalenderen for ditt utleiested, vennligst les mer her. For å oppdatere hente- og returtider, vennligst les mer her.

Beholdning av lokasjoner

Hvis virksomheten din har flere lokasjoner i nærheten av hverandre, er det mulig å tilordne ett varelager for disse lokasjonene. Som standard har hver lokasjon sin egen lagerbeholdning.


Hvis du deaktiverer dette alternativet, kan du velge lagerbeholdning fra andre steder.

Hvordan setter jeg opp ekstra beskrivelser for stedene eller kanalene mine?

Det finnes to sett med beskrivelser som kan settes opp for brukerne dine i nettbutikken: en beskrivelse på kanalnivå og en beskrivelse på lokasjonsnivå:


Beskrivelse på kanalnivå (mest vanlig): Vises før brukeren velger en plassering. Du kan angi en egendefinert tekst ved å klikke på pennikonet ved siden av kanalnavnet:

Beskrivelsen vises for brukeren i bestillingsprosessen:


Beskrivelse på stedsnivå (valgfritt): Vises etter at brukeren har valgt et sted. Du kan angi en egendefinert verdi i egenskapen Beskrivelse på Sted-siden:


Beskrivelsen vises for brukeren på følgende måte:


Merk: For virksomheter med bare én lokasjon vil effekten være svært lik.

Trenger du fortsatt hjelp? Kontakt oss Kontakt oss