Slik setter du opp en bestilling av en omvisning eller tidsbegrenset tjeneste
Sette opp et produkt som fungerer som en tur- eller tjenestebestilling med en egen tidsplan.
Eksempel: Sett opp en guidet tur som kjøres på andre tidspunkter og datoer enn andre produkter.
- Be support om å opprette en kanal for dette. Gi kanalen et passende navn. Se bilde
- Lag et produkt som du ønsker å selge, for eksempel en omvisning.
- Angi en pris etter behov eller legg til tilbehør som kan leies som anbefalt for en pris og om du trenger lagerbeholdning eller ikke. Se artikkelen om hvordan du oppretter et produkt.
Inne i produktet åpner du flere alternativer og Channels & Locations. Velg kanalen som ble opprettet for omvisningen.
Hvis aktiviteten har en fast varighet. Aktiver fast varighet, og angi en tid for den. Hvis turen varer i 4 timer, angir du 240 minutter (60 x 4). Dette deaktiverer returtidsknappen, og du vil bare se et starttidspunkt.
- Gå tilbake til kanalen for aktiviteten, og angi åpningstidene for de dagene omvisningen pågår.
- Sørg for at kanalen har samme lagerplassering som de andre produktene du ønsker å leie ut.
- Still inn de hente-/starttidene du vil at turen skal skje på for dagen. Se mer her for kanalkonfigurasjon.
- Still inn returtidspunktet. Forsikre deg om at du har angitt et returtidspunkt i kanalene som samsvarer med de 4 timene som er angitt. Hvis ikke vil den faste bestillingstiden ikke fungere, og kalenderen vil ikke åpnes ettersom systemet ikke har noe returtidspunkt for turen eller de leide syklene. MERK: Dette må gjøres selv om returtidspunktet ikke vises på nettstedet for kunden. Profftips. Sett returtidspunktet i kalenderen til 24 timer for å unngå dette.