Forespørsel om kansellering av leie fra Shop-brukeren - Slik fungerer det
Avbestillingsforespørselen er en valgfri funksjon for nettbutikken din, og du kan aktivere den når som helst. Denne artikkelen dekker:
Kun utleieprodukter: Vær oppmerksom på at denne funksjonen er strengt begrenset til utleie og ikke dekker abonnementsprodukter. For forespørsler om avslutning av abonnement, vennligst les denne hjelpeartikkelen.
Hva kan Shop-kunden gjøre?
For noen virksomheter kan det være fornuftig å la kundene utløse en avbestillingsforespørsel på nettet. Denne handlingen kan også begrenses til for eksempel "kun tillatt hvis det gjøres 7 dager før bestillingens starttidspunkt". Se hvordan du konfigurerer denne funksjonen her.
Hvis handlingen er tillatt, kan butikkbrukeren utløse en avbestillingsforespørsel fra Mine bestillinger-siden ved å klikke på "Avbestill bestilling" i delen "Aktive bestillinger":
En bekreftelse vil være nødvendig:
Å utløse handlingen "Forespørsel om kansellering" vil:
- Send et varsel til butikksjefen
- Sende en e-postbekreftelse til brukeren (om at forespørselen ble mottatt)
- Frigjør produktet (og eventuelt reservert tilbehør) slik at andre kunder kan bestille det
Hva bør lederen gjøre?
En slik kansellert leveranse vil vises med status"Kanselleringsforespørsel" i Admin:
Produktreservasjonen ble automatisk frigitt, slik at andre kunder allerede kan bestille dette produktet, og det er derfor ikke nødvendig med hastetiltak i denne forbindelse.
Viktig: Lederen må gå gjennom bestillingen og håndtere eventuelle refusjoner manuelt (enten helt eller delvis), basert på virksomhetens retningslinjer for refusjon.
Hvordan aktiverer jeg denne funksjonen?
Gå til Admin → Innstillinger → Bestillinger og andre for å slå på funksjonen:
Cutoff-tidspunkt
Det er mulig å angi en tidsbegrensning før den faktiske bestillingen hentes eller starter, og etter dette kan brukeren ikke lenger utløse avbestillingsforespørselen. Aktiver dette alternativet hvis det er fornuftig for virksomheten din, og angi tidsgrensen i dager: