Slik refunderer du en VISA/Mastercard-betaling

Denne artikkelen forklarer hvordan du refunderer en betaling med VISA eller Mastercard, inkludert delvis refusjon, online refusjon og kortrefusjon knyttet til spesifikke bestillinger eller ordreendringer.


For å kunne foreta en refusjon må kunden ha gjennomført et kjøp med et gyldig kort. Kortet må også ha blitt lagret. Hvis et kort ikke har blitt brukt som betalingsmiddel, kan det ikke refunderes på denne måten.


Merk: Det er ikke mulig å refundere betalinger som er foretatt for mer enn 365 dager siden.

Trinn 1

  • Gå til den gjeldende bestillingen og klikk på "Betalinger".

Trinn 2

  • Velg "ACTIONS" øverst til høyre.
  • Velg ONLINE REFUNDERING, velg ordren/endringsordren du vil refundere (eller opprett en ny), skriv inn refusjonsbeskrivelsen og beløpet i popup-vinduet, og klikk deretter på "Bekreft".
  • Merk at du bare kan refundere inntil beløpet i den aktuelle bestillingen. Hvis bestillingen totalt er 1000, men består av en innledende kostnad på 500 + en endringsordre på 500, må du refundere disse separat, ettersom refusjonsbeløpet ikke kan være høyere enn det belastede beløpet.

  • Det vil ta litt tid før transaksjonen går gjennom, så vent 1 - 2 minutter.
  • Merk: Hvis du nylig har trukket kortet for penger, må du vente til pengene er overført til kontoen din før du kan tilbakebetale dem igjen. Dette kontrolleres av banken din.
  • Når tilbakebetalingen er fullført, kan du avslutte bestillingen og eventuelt frigjøre depositumet som vanlig.

Trenger du fortsatt hjelp? Kontakt oss Kontakt oss