Slik behandler du en bestilling

Denne artikkelen beskriver hvordan du utfører ordrebehandlingsprosessen på en "ren" måte (bestillinger som ikke krever spesielle operasjoner som håndtering av forsinkelser eller skader). Den inneholder tips om hvordan du behandler og lukker en ordre på en effektiv måte.

  • Du kan administrere en bestilling med 2-3 klikk
  • Du kan merke alle leieproduktene samtidig som hentet eller returnert, hvis du har bestillinger med flere varer
  • Du kan sende en e-post om henting og/eller retur til kunden på én gang
  • Du kan avslutte en bestilling i samme omgang (gjelder for bestillinger uten spesielle operasjoner som skader, forsinkelser, ekstra gebyrer osv.)

Hvordan fungerer det?

Trinn 1: Brukeren legger inn en bestilling nettet , eller lederen oppretter en manuell bestilling

(valgfritt)


Trinn 2: Du kan forberede bestillingen og utføre flere relaterte handlinger

  • Klargjør produkter og merk dem som sådan: sett varestatus til Pakket og leveringsstatus til Klar for henting


  • Skriv ut etiketter for å merke hver leveranse, hvis det er nødvendig - slik som dette:

Skriv ut hele pakkelisten og legg den fysisk ved bestillingen hvis det er nødvendig - slik som dette:

Hvis virksomheten din krever det, kan du allokere spesifikke lagervarer



Trinn 3 og/eller 4: Utfør henting eller retur av leveransen

  • Du kan velge om du vil registrere PickUp- eller Return-handlingene, eller begge deler 
  • Klikk på knappen for henting eller retur øverst til høyre på bestillingssiden for å starte prosessen

    Velg enten alle leveranser (forhåndsvalgte) eller enkelte leveranser i bestillingen

    Merk: Hvis leveransene er gruppert (på grunn av samme dato, sted og navn), kan du også velge å velge hele gruppen.

  • Fullfør henting, retur eller retur og lukk ved hjelp av den flytende linjen som følger deg mens du blar opp eller ned

  • Søylen viser antall valgte leveranser
  • Du kan velge å sende en e-postmelding til kunden for å bekrefte henting eller retur
  • Angi et egendefinert tidsstempel for hendelsen, hvis den skjedde tidligere enn administratorregistreringen (standard vil være gjeldende tid)
  • Returner og lukk handling: Du kan også lukke hele bestillingen hvis alle leveranser er valgt, det ikke er noen varer som er merket som skadet, og det ikke er noe depositum som skal utbetales
  • Du blir bedt om å bekrefte handlingen i et popup-vindu


Tips

Vi oppfordrer mange større selskaper til å ta en nærmere titt på vår funksjon for ordrelapper. Eksempler på hvor den kan tilføre verdi:

  • Prosjekter
    • Hvis en bedrift har mange forskjellige ordrer under samme prosjekt, kan det være enkelt å få en god oversikt ved å bruke en ordretag
  • Langsiktige kontrakter
    • Hvis du leier ut utstyr i flere måneder, og ønsker å sende en faktura hver måned, kan du gjøre det ved å velge bare ett månedsintervall når du genererer et fakturagrunnlag.
    • For å holde oversikt over hvilke bestillinger som er langsiktige, og hvilke bestillinger som har blitt generert ordretag for, for en gitt måned, kan du opprette en ordretag som heter "Langsiktig", og en tagg som heter "Fakturert generert juni 2024" (og lignende for andre måneder).

Når du har opprettet en ordretag , kan du enkelt søke etter den på bestillingssiden:


Tips: Du kan laste ned bestillingen som en kontrakt - se denne lenken.

Trenger du fortsatt hjelp? Kontakt oss Kontakt oss